Інноваційні технології. Мережеві карти знань.

Інноваційні технології. 

Мережеві карти знань. Створення.

1. Вебінар.

2.Презентація
"Мережеві карти знань у профоріеньаційній діяльності."
Її можна прегелянути тут

3. Інструкції з використання програм створення ментальних карт.
Посилання тут

4. Посилання на популярні сервіси побудови карт знань:

  • створення карт на локальному комп’ютері (немає спільної роботи)
  • можна створити безкоштовно, якщо над картою знань працює до трьох чоловік;
  • bubbl - безкоштовний сервіс, є можливість організувати колективну роботу, але тільки асинхронну.
  • cacoo - є безкоштовний тарифний план, можна створювали карти зі складними зв'язками, підтримує колективну роботу. Недоліком є те, що кожен блок та з'єднувальні лінії потрібно вставляти вручну;
  • розвиток творчої дитини ІКТ-http://tvorchistd.blogspot.com/
  • профорiентаційна діяльність та ІКТ-http://proforientator.info/
  • інформатика для всіх-https://sites.google.com
  •  Mindmaps
  •  Фрімінд








Інтелект-карти - для сучасного освітнього процесу

Застосовувати метод інтелект-карт (mind mapping) у початковій школі стали у 70-80-х роках минулого століття у Великій Британії. Сама назва інноваційного педагогічного інструменту є спробою перекладу словосполучення «Mind Maps», котре використовував у своїх бестселерах її творець — британський психолог Тоні Бьюзен.
Також часто зустрічаються синонімічні переклади: карти асоціацій карти розуму карти думок карти пам’яті ментальні карти. Назви відображають основну ідею техніки — побудову «дерева асоціацій», у якому: в центрі розміщено базовий образ, від якого відходять кілька товстих гілок — рішення, безпосередньо пов’язані з базовим образом від останніх може відходити нескінченне число малих гілочок, які будуть відносно першообразу вторинними, третинними і т. д.
 Що таке ментальні карти?
 Це популярний освітній інструмент, що сприяє максимально запам’ятовувати інформацію завдяки синергетичному синтезу: візуалізації систематизації класифікації асоціації.
Навіщо інтелект-карти?
 Де-факто, інтелект-карти є проекцією тих процесів, що відбуваються в нашому мозку під час запам’ятовування нової інформації. Так, новий біт даних, що надходить до мозку, можна зобразити у вигляді цілісного ядра, від якого відходять численні промені — наші асоціації, дотичні до цієї нової інформації. При цьому кожна асоціація перебуває у нерозривному зв’язку з безліччю  інших, безпосередньо непов’язаних з первинним бітом. І якби вдалося сфотографувати всі ті зв’язки, що утворюються з асоціацій, то отримали б інтелект-карту обраної предметної області. Для вивчення кожного окремого поняття, проблеми чи зображення ідеї потрібно будувати специфічну для цього ментальну карту. Інтелект-карти можна застосовувати в освітньому процесі, приміром: опановуючи кейс-технології досліджуючи родовід у початковій школі за економічного виховання дошкільників. Глибинне (майже 100%) засвоєння нового матеріалу відбувається завдяки тому, що: дитина кожне нове для себе поняття запам’ятовує крізь призму уже відомих для себе образів записи у вигляді деревовидних схем є тотожними «мові» людського мозку.
 Ментальні карти на уроках аби досягти оптимального ефекту від використання інструменту інтелект-карти в загальноосвітніх (та й дошкільних) закладах, орієнтуються на такі правила:
-будувати дерево з гнучкими гілками, а не малювати традиційну схему зі словами в прямокутниках. Подібна візуалізація дозволяє:
 – спілкуватися з мозком його ж мовою, подібною до схеми побудови нейронних зав’язків
 – уникати монотонності та одноманітності візуальних образів, що унеможливлюють глибинне запам’ятовування одна гілка дерева повинна дорівнювати лише одному слову.
Такий підхід допоможе:
 – посилити асоціативний ряд
– збільшити інтелектуальну і творчу свободу величина лінії не повинна перебільшувати слово, оскільки:
 – економія простору на папері (дошці) дозволяє розширити дерево асоціацій
 – відбувається візуалізація довжини слова, що підвищує імовірність запам’ятовування товщина, колір. форма і розмір гілок і слів, а також шрифти повинні диференціюватися.
Це дозволяє
: – уникнути монотонності зображення
 – акцентувати увагу на ключових словах і відсіювати другорядні
– структурувати сприйняття максимізувати застосування нешаблонних:
– іконок – малюнків – значків – символів обирати відповідний формат паперу:
 – для невеликих за обсягом інтелект-карт — А4 – для масштабних карт — А3 використовувати інструменти побудови карти, які б відповідали віку дітей:
 – для дошкільнят, учнів початкових класів — кольорові олівці та ручки, фарби, фломастери, маркери, кольорова крейда тощо – для учнів старшого шкільного віку — програми Paint, PhotoShop,
 PowerPoint тощо будувати дерево по горизонталі, а не вертикалі, що полегшує його сприйняття мозком будувати контури між гілками у випадку, якщо вітки однієї гілки заходять на вітки іншої гілки. Контури запобігають: – змішуванню інформації – утворенню накладених один на одного візуальних образів. Також диференціюйте застосування інструментів залежно від: віку вихованців чи школярів вимог навчального процесу
Зокрема, карти пам’яті можуть використовуватися: всією дошкільною групою чи класом окремими групами класу індивідуально
Створити ментальну карту онлайн можна за допомогою таких програм, як: draw.io від Google coggle.it XMind
:



Немає коментарів:

Дописати коментар