Інноваційні технології.
Мережеві карти знань. Створення.
1. Вебінар.
2.Презентація
"Мережеві карти знань у профоріеньаційній діяльності."
Її можна прегелянути тут
3. Інструкції з використання програм створення ментальних карт.
Посилання тут
4. Посилання на популярні сервіси побудови карт знань:
- створення карт на локальному комп’ютері (немає спільної роботи)
- можна створити безкоштовно, якщо над картою знань працює до трьох чоловік;
- bubbl - безкоштовний сервіс, є можливість організувати колективну роботу, але тільки асинхронну.
- cacoo - є безкоштовний тарифний план, можна створювали карти зі складними зв'язками, підтримує колективну роботу. Недоліком є те, що кожен блок та з'єднувальні лінії потрібно вставляти вручну;
- розвиток творчої дитини ІКТ-http://tvorchistd.blogspot.com/
- профорiентаційна діяльність та ІКТ-http://proforientator.info/
- інформатика для всіх-https://sites.google.com
- Mindmaps
- Фрімінд
Інтелект-карти - для
сучасного освітнього процесу
Застосовувати метод інтелект-карт (mind mapping) у
початковій школі стали у 70-80-х роках минулого століття у Великій Британії.
Сама назва інноваційного педагогічного інструменту є спробою перекладу
словосполучення «Mind Maps», котре використовував у своїх бестселерах її
творець — британський психолог Тоні Бьюзен.
Також часто зустрічаються синонімічні переклади: карти
асоціацій карти розуму карти думок карти пам’яті ментальні карти. Назви
відображають основну ідею техніки — побудову «дерева асоціацій», у якому:
в центрі розміщено базовий образ, від якого відходять кілька товстих
гілок — рішення, безпосередньо пов’язані з базовим образом від останніх
може відходити нескінченне число малих гілочок, які будуть відносно першообразу
вторинними, третинними і т. д.
Що таке ментальні карти?
Це популярний
освітній інструмент, що сприяє максимально запам’ятовувати інформацію завдяки
синергетичному синтезу: візуалізації систематизації класифікації асоціації.
Навіщо
інтелект-карти?
Де-факто,
інтелект-карти є проекцією тих процесів, що відбуваються в нашому мозку під час
запам’ятовування нової інформації. Так, новий біт даних, що надходить до мозку,
можна зобразити у вигляді цілісного ядра, від якого відходять численні
промені — наші асоціації, дотичні до цієї нової інформації. При цьому
кожна асоціація перебуває у нерозривному зв’язку з безліччю інших, безпосередньо непов’язаних з первинним
бітом. І якби вдалося сфотографувати всі ті зв’язки, що утворюються з
асоціацій, то отримали б інтелект-карту обраної предметної області. Для
вивчення кожного окремого поняття, проблеми чи зображення ідеї потрібно
будувати специфічну для цього ментальну карту. Інтелект-карти можна
застосовувати в освітньому процесі, приміром: опановуючи кейс-технології
досліджуючи родовід у початковій школі за економічного виховання дошкільників.
Глибинне (майже 100%) засвоєння нового матеріалу відбувається завдяки тому, що:
дитина кожне нове для себе поняття запам’ятовує крізь призму уже відомих для
себе образів записи у вигляді деревовидних схем є тотожними «мові» людського
мозку.
Ментальні карти
на уроках аби досягти оптимального ефекту від використання інструменту
інтелект-карти в загальноосвітніх (та й дошкільних) закладах, орієнтуються на
такі правила:
-будувати дерево з гнучкими гілками, а не малювати
традиційну схему зі словами в прямокутниках. Подібна візуалізація дозволяє:
– спілкуватися з мозком його ж мовою,
подібною до схеми побудови нейронних зав’язків
– уникати
монотонності та одноманітності візуальних образів, що унеможливлюють глибинне
запам’ятовування одна гілка дерева повинна дорівнювати лише одному слову.
Такий підхід допоможе:
– посилити
асоціативний ряд
– збільшити інтелектуальну і творчу свободу
величина лінії не повинна перебільшувати слово, оскільки:
– економія
простору на папері (дошці) дозволяє розширити дерево асоціацій
– відбувається візуалізація довжини
слова, що підвищує імовірність запам’ятовування товщина, колір. форма і розмір
гілок і слів, а також шрифти повинні диференціюватися.
Це дозволяє
: – уникнути монотонності зображення
– акцентувати увагу на ключових словах і
відсіювати другорядні
– структурувати сприйняття максимізувати
застосування нешаблонних:
– іконок – малюнків – значків
– символів обирати відповідний формат паперу:
– для невеликих
за обсягом інтелект-карт — А4 – для масштабних карт — А3
використовувати інструменти побудови карти, які б відповідали віку дітей:
– для
дошкільнят, учнів початкових класів — кольорові олівці та ручки, фарби,
фломастери, маркери, кольорова крейда тощо – для учнів старшого шкільного
віку — програми Paint, PhotoShop,
PowerPoint тощо
будувати дерево по горизонталі, а не вертикалі, що полегшує його сприйняття
мозком будувати контури між гілками у випадку, якщо вітки однієї гілки заходять
на вітки іншої гілки. Контури запобігають: – змішуванню інформації
– утворенню накладених один на одного візуальних образів. Також
диференціюйте застосування інструментів залежно від: віку вихованців чи
школярів вимог навчального процесу
Зокрема, карти пам’яті можуть використовуватися: всією
дошкільною групою чи класом окремими групами класу індивідуально
Створити ментальну карту онлайн можна за допомогою
таких програм, як: draw.io від Google coggle.it XMind
:
Немає коментарів:
Дописати коментар