Інноваційні технології. Методи та прийоми

Інноваційні технології. Інтерактив.


















 ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇВ СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

(навчальний посібник)
С.Б. ПОНОМАРЕВСЬКИЙ


СЛОВАР ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ.
за посиланням
      

Технології ситуативного моделювання.


Барнінець О.В.

Прийом ретроспективної гри "Морський бій"


"Морський бій" на уроці зарубіжної літератури у 7 класі "Пушкін О. С. 

За матеріалами блогу "Дам списати"

 

 інтелектуальна гра "Морський бій" - покликана для того, аби поглибити і урізноманітнити урок зарубіжної літератури в 7 класі на тему "Пушкін О. С. - "19 жовтня".


Правила проведення гри надзвичайно прості: 

Гру (точніше "поле бою") можна виводити як на екран, так і просто малювати на дошці чи ватмані.


1. Вчитель малює поле (5х5 клітинок найоптимальніше) і розставляє "човни" (однопалубні). Скільки вчитель захоче - стільки човнів і буде. 


2. Для заоохочення (азарту) на полі розміщуються і кілька "пляшок". 


3. Учні "стріляють" (А5, Б2...). Якщо команда "влучає" в "човен" - їй зараховується 5 балів автоматично. І попутно задається питання (воно розробляється для кожної клітинки безпосередньо вчителем напередодні), правильна відповідь на яке дарує команді ще "5" балів. 


4. Якщо команда "стріляє" і не влучає у "човен" - то додаткові бали не зараховуються, але ставиться запитання, правильна відповідь на яке приносить команді "5" балів.


5. 
"Пляшки" ціняться більше - за "підібрану" "пляшку" команді автоматично зараховується "10" балів і задається більш складніше питання, тому що воно оцінюється в 40 балів. Звісно, у випадку правильної відповіді на нього. 


6. Якщо відповідь неправильна, або її немає - бали не надаються, а хід автоматично переходить до іншої команди.


7. 
Як тільки команда зробила "постріл", вчитель позначає його на полі, говорить "влучив-не влучив", і задає питання. З цього моменту команді дається 1 хвилина на роздуми. Під час цієї хвилини учні "стріляючої" команди можуть висловлювати припущення вголос. По завершенні часу - повинна пролунати остаточна відповідь. Якщо її немає - право відповіді надається наступній команді. Якщо й та не відповіла - слідуючій. 


8. Під час "хвилини" всі команди обдумують відповідь. Але "не працюючі" команди думають мовчки, аби не "подарувати" правильну відповідь суперникам.


Загалом, Ви можете придумати власні правила. Але я користуюся саме цими. Тоді учні точно знають, хто відповідає зараз, а кому треба зачекати. Тоді й шуму менше. А азарт - зашкалює! 


Отже, інтелектуальна гра
 "Морський бій" на уроці зарубіжної літератури у 7 класі "Пушкін О. С. - "19 жовтня"


О. С. Пушкін «19 жовтня»!

«Морський бій» для учнів 7 класу з теми Пушкін О. С.  «19 жовтня»

1
2
3
4
5
А



Б



В




Г




Д




А
1.      Коли народився О. С. Пушкін?
                            (6 червня 1799 року)
2.      Де народився О. С. Пушкін?
                            (в Москві на Німецькій вулиці)
3.      Де знаходиться Ліцей, в якому навчався О. С. Пушкін?
                            (у Царському Селі)       
 4. До якого роду належить рід О. С. Пушкіна по батьковій лінії?
                                  (з роду Ржевських, відомих ще з Київської Русі)
5.     До якого роду належить рід О. С. Пушкіна по материнській лінії?
                             (Мати, Надія Осипівна, була онукою Абрама Петровича Ганнібала, хрещеника й вихованця Петра I, «арапа Петра Великого».)

Б
1.     Як звали няньку О. С. Пушкіна?
                           (Орина Родіонівна)
2.      Скільки років було О. С. Пушкіну, коли його віддали до Царськосельського ліцею?
                           (12)
3.     На кого навчали дітей у Царськосельському ліцеї?
                          (на державних службовців)
4.     Якого кольору був ліцей, в якому навчались Пушкін і його друзі?
                          (блакитно-білого)
5.     Що подарували керівники ліцею випускникам І випуску?
                           (чавунні каблучки – символ непереборної дружби і пам’яті)

 
В
1.      Скільки років тривало навчання в ліцеї?
                        (6)
2.     Що за режимом дня бувало в ліцеї по-суботах?
                         (баня)
3.       Ліцеїсти видавали рукописні журнали, які називалися ___
                         («Вісник» і «Ліцейський мудрець»)
4.     Що означали літери «Н. К. Ш. П.», якими Пушкін підписував свої перші вірші, що почав писати у ліцеї?
 (Якщо читати справа наліво, то вийде прізвище Пушкін без голосних)
5.  Який вірш читав Пушкін на іспиті з російської словесності 1815 року
                           («Воспоминание в Царском Селе»)


Г
1.      Пущин, Бакунін, Матюшкін, Дельвіг, Горчаков, Корсаков, Данзас, Кюхельбекер. Хто були ці люди для Пушкіна?
                          (друзі)
2.     Друзі поклялúся зустрічатися кожного року. Коли?
(19 жовтня, у день випуску з ліцею)
3.     У чому причини печалі ліричного героя у вірші?
                                    (Туга за друзями, яких немає зараз поруч)
4.     Скільки друзів було у Пушкіна, про яких він писав у вірші?
                                    (8)
5.     Ким став після закінчення ліцею О. С. Пушкін?
                                     (поетом)


Д
1.     Ким став його друг Микола Корсаков по закінченню ліцею?
                  (працював в російській місії В Римі. В Італії він захворів і помер)
2.     Ким став по закінченню ліцею його друг Федір Матюшкін?
                  (Морським офіцером, адміралом, мореплавцем, дослідником, учасником навколосвітніх морських експедицій)
3.     Ким став по закінченню ліцею його друг Іван Пущин?
              (Колезьким асесором, суддею Московського суду, декабристом)
4.     Ким став по закінченню ліцею його друг Олександр Горчаков?
           (дипломат і державний діяч, канцлер, з 1856 року міністр закордонних справ, захисник національних інтересів у зовнішній політиці, реформатор)
5.     Ким став по закінченню ліцею його друг Антон Дельвіг?
           (Поет пушкінської доби, видавець, помічник бібліотекаря Публічної бібліотеки)


  Прийом розвитку ТВОРЧОГО  мислення "Куб Блума"

Методика використання

1. Знадобитися звичайний паперовий куб , на гранях якого написано:

Назви

Чому

Поясни

Запропонуй

Придумай

Поділися

2. Формулюється тема уроку. Тобто тема повинна визначити коло питань, на які доведеться відповідати.3. Учитель кидає кубик. Грань, що випала вкаже: якого типу питання слід задати. Зручніше орієнтуватися по слову на гранях кубика - з них і повинні починатися питання.

Класифікація питань

Назви. 

Передбачає відтворення знань. Це найпростіші питання. Учневі пропонується просто назвати предмет, явище, термін і т.д. Наприклад, "Назвіть головних героїв давньогрецьких міфів. Або" Назвіть три причини початку революції "," Що таке Реформація? " Даний блок можна урізноманітнити варіативними завданнями, які допомагають перевірити найзагальніші знання по темі. Наприклад, використовуючи Куб Блума на уроках історії, в блок "Назви" можна включати завдання на знання термінології.

Чому. 

Це блок питань дозволяє сформулювати причинно-наслідкові зв'язки, тобто описати процеси, які відбуваються з зазначеним предметом, явищем. Наприклад: Чому Карл був прозваний Великим? Чому вимерли динозаври? тощо.

Поясни. 

Це питання уточнювальні. Вони допомагають побачити проблему в різних аспектах і сфокусувати увагу на всіх сторонах заданої проблеми. Додаткові фрази, які допоможуть сформулювати питання цього блоку: Ти дійсно думаєш, що ...

Придумай - це питання творчі , які містять в собі елемент припущення , вигадки .

Запропонуй. Учень повинен запропонувати свою варіанти дій, які дозволили б змінити ту чи іншу ситуацію, або запропонувати своє бачення проблеми, свої ідеї .Тобто , учень повинен пояснити, як використовувати ті чи інші знання на практиці, для вирішення конкретних ситуацій.

Поділися - питання цього блоку призначені для активації розумової діяльності учнів, вчать їх аналізувати, виділяти факти і слідства, оцінювати значимість отриманих відомостей, акцентувати увагу на їх оцінці. Питанням цього блоку бажано додавати емоційне забарвлення. Тобто, сконцентрувати увагу на відчуттях і почуттях учня, його емоціях, які викликані названої темою.

Варіанти використання "Куб Блума" на уроках.

Прийом критичного мислення "Кубик Блума" універсальний. Його може використовувати не тільки будь-який вчитель-предметник, а й викладачі ВНЗ, психологи, соціологи. 

Можливі два варіанти:

а)Питання формулює сам учитель. Це більш легкий спосіб, який використовується на початковій стадії - коли необхідно показати учням приклади, способи роботи з кубиком. 

б)Питання формулюють самі учні. Це варіант вимагає певної підготовки від дітей, так як придумати питання репродуктивного характеру легко, а ось питання-завдання вимагають певного досвіду.

Автор О. Волинюк





ІНТЕРАКТИВНА ГРА-ТЕСТУВАННЯ
"РЕСТАВРУЄМО КАРТИНИ"
(МИСТЕЦТВО 8КЛ)


за посиланням

Використання інтернет-мемів на уроках



Ідеї завдань з використанням мемів

Візуалізація широко використовується для подачі навчального матеріалу. Раніше ми вже писали про такі прийоми, як скрайбінгхмари слівінтелект-картибуктрейлерихронолайнери тощо. Інтернет-меми також набувають поширення не тільки як інструмент для спілкування у мережі, але й у освітній сфері.

Онлайн-ресурси для створення власних мемів

Для створення мемів можна скористатися спеціальними онлайн-інструментами. Ми дібрали кілька найбільш простих та зручних ресурсів.
1. Risovach
Risovach – безкоштовний та простий у користуванні російськомовний онлайн-генератор мемів.
Переваги:
  • інтуїтивно зрозумілий інтерфейс програми;
  • швидкість виконання – генерація мему у 3 кроки (вибір зображення, додавання фрази-мему, скачування готового матеріалу);
  • наявність бібліотеки шаблонів найбільш популярних зображень;
  • можливість завантажити власне зображення.
2. Meme generator
Meme generator – безкоштовна програма для створення мемів, яку можна використовувати через браузер комп`ютеру чи, завантаживши застосунок на смартфон.
Переваги:
  • більше 900 шаблонів старих та нових мемів;
  • вибірки популярних мемів за певний період;
  • можливість завантажити власне зображення із визначенням меж текстового поля;
  • наявність теки «Вибране», куди можна додавати вподобані зображення;
  • можливість поділитись власним мемом у соціальних мережах;
  • пошук популярних мемів, створених іншими користувачами, за певним тегом.
3. Meme arsenal
Meme arsenal – безкоштовний онлайн-генератор мемів і коміксів.
Переваги:
  • можливість створювання мему не лише на єдиному зображенні, але і генерації коміксу;
  • зручний пошук шаблонних зображень (за ключовим словом, тегом, серед популярних чи нових, зі світлин, малюнків чи коміксів);
  • налаштування розміру букв, центрування та положення тексту у завантаженому і шаблонному файлі при створенні мему.
Журнал «На Урок»




ІКТ на допомогу вчителю

    

Використання онлайн-платформ для створення дидактичних матеріалів.

Використання гугл-форм для створення анкет і тестів онлайн.

Використання триггерів у презентаціях.


за посиланням






Немає коментарів:

Дописати коментар