Корисні нормативні матеріали. Сертифікація. Атестація



З початком нового навчального року, 1 вересня 2023р почало діяти нове Положення про атестацію працівників (НАКАЗ МОН № 805 від 09 вересня 2022 р..
Що передбачає такий документ?
На вебінарі від Сергія Яцковського, національного експерта проєкту DECIDE, дізнаємося: – що спростили, а що – ні; – які є особливості роботи атестаційної комісії; – які є особливості атестації педагогів, які рік перебували на простої або звільнялися і не працювали певний період. 🔎 Презентація спікера: https://bit.ly/3RIjfiY Вебінар провели в межах кампанії «Освіта у нових громадах від А до Я». Ключова мета – допомогти розвитку ефективної системи управління освітою на місцях. Кампанію реалізує швейцарсько-український проєкт DECIDE — «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» спільно з Міністерством освіти і науки України, Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України і Всеукраїнською асоціацією ОТГ.







 ÐžÑ€Ñ–єнтовні вимоги
до оформлення
методичних розробок
учителів
Атестація:
підтвердження вищої кваліфікаційної категорії,
при...

                                                      ПОСИЛАННЯ тут


Сертифікація вчителів: як це працює?

                                                        за посиланням

СЕРТИФІКАЦІЯ: ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ТЕСТУ




Оприлюднено загальну характеристику тесту незалежного тестування учасників пілотної сертифікації.
Незалежне тестування передбачає оцінювання фахових знань та умінь учасників сертифікації. Зміст тесту визначатиметься Програмою незалежного тестування. Учасникам сертифікації рекомендуємо ознайомитися з характеристикою тесту і схемою нарахування балів за виконання тестових завдань.
Тест міститиме 100 завдань з вибором однієї правильної відповіді, на виконання яких відведено180 хвилин.
Загальну характеристику тесту незалежного тестування фахових знань та умінь учителів початкових класів розміщено в «Кабінеті учасника сертифікації», а також у рубриці «Сертифікація педагогічних працівників».
Нагадаємо, що 2019 року в пілотній сертифікації педагогічних працівників візьмуть участь 859 учителів початкових класів.

Подiлитися новиною: 



Сертифікація для вчителів: 

детальна інструкція від Лілії Гриневич






                                           
                                                        ПОСИЛАННЯ тут



                                                   ПОСИЛАННЯ тут






Просимо подавати пропозиції та зауваження до вищезазначеного проекту на електронну адресу sqe.bondar@gmail.com або sqe@sqe.gov.ua (з позначкою «Сертифікація») до 25.01.2019.


Враження від «Методики експертного оцінювання профкомпетентностей учасників сертифікації»
І. Лікарчук: знайти позитив в оцінюванні вчителів складно
Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.
Нагадаю, що йдеться про сертифікацію педагогічних працівників початкової ланки загальноосвітньої школи, яка має пілотуватися у 2019 році.
Кілька вражень від його прочитання.
1. Проект документа просякнутий ненавистю, неповагою і недовірою до українського вчителя. Бо, якби було інакше, то основним і найбільш вагомим критерієм для оцінки роботи вчителя мав би бути РЕЗУЛЬТАТ його професійної діяльності, а не те, як він цю освітню діяльність здійснює. Тобто, оцінювати вчителя так звані «експерти» будуть, наглядаючи за тим, як «планує, використовує різні форми навчальної діяльності учнів»; «застосовує методико-технологічний інструментарій», «забезпечує баланс між активними та «спокійними» видами діяльності учнів»… і тому подібним. Про результат, який вчитель досягає, у документів немає ЖОДНОГО СЛОВА. Тобто, покажеш хорошу виставу за участю учнів під час відвідування уроку «експертом» - ти хороший вчитель, можеш бути сертифікованим. Не продемонструєш, скажімо, «позитивні навички вербальної та невербальної комунікації з учнями» - сертифікату тобі не бачити, як власних вух.
2. Автори проекту виявили абсолютне правове невігластво. Вони, розробивши цей проект, укотре проігнорували Закон України «Про освіту», який дав право учителю бути вільним у своїй педагогічній діяльності, самостійно обирати форми і методи роботи з учнями. Бо, якби вони знали і поважали закон, то, очевидно, не визначали б такі показники для оцінювання роботи вчителя, як «спонукання учнів до вибору діяльності та активного навчання в організованих осередках»; «організація різних форм співпраці учнів (у парах, мікрогрупах, підгрупах)» тощо. А якщо вчитель буде здійснювати освітній процес без «організованих осередків», «пар» та «мікрогруп», забезпечуючи при цьому його високу якість, даючи знання і формуючи компетенції, то це поганий учитель? За логікою авторів проекту – так. І це страшно.
3. Автори проекту вимагають від «експертів» безцеремонного втручання не лише у освітню діяльність педагога, але і в його приватне життя, зобов’язуючи перевіряльників залізти у соціальні мережі (критерій 3). Іншими словами, перевіряльник має проаналізувати зміст повідомлень у акаунтах вчителя у соцмережах на предмет їхнього використання для «співпраці з батьками». І тут виникає безліч питань. Від тих, що стосується доцільності та бажання вчителя використовувати для комунікацій з батьками свій акаунт у соцмережах, до таємниці приватного життя. Але автори проекту свої мізки для пошуку відповідей на такі питання напружувати не хочуть. Бо, очевидно, й досі живуть совковими поняттями, що особистого життя у вчителя бути не може. І навіть у особистому житті він не повинен забувати, що є вчителем, та сидіти увечері й уночі в соцмережах, спілкуючись з батьками. А не будеш використовувати такі форми комунікацій з батьками – не пройдеш сертифікацію.
4. Окремі «перли» цього проекту взагалі дивують і насторожують. Для прикладу один із показників п’ятого критерію формулюється так: «використовує навчальні матеріали і проводить заняття, що відображають багатоманітність України, світу та сприяють розвитку поваги до відмінностей». Що автори мають на увазі, ведучи мову про «багатоманітність України?» «Повагу» до яких відмінностей в контексті «багатоманітності України» вони хочуть, щоб формував учитель? Або інший критерій: вчитель «моделює повагу до різних точок зору». Насамперед, потрібно зрозуміти глибину думки про сутність моделювання поваги», і технології її моделювання? А коли вести мову про моделювання у дітей молодшого шкільного віку поваги до «різних точок зору», то тут взагалі здається, що автори добряче передали куті меду…
Цей проект можна аналізувати і глибше, і ґрунтовніше. Результат буде один – позитив у ньому знайти складно. Мені щиро жаль тих учителів, робота яких буде оцінюватися за цими критеріями. І дуже прикро, що з голови багатьох чиновників, які є державними службовцями України, ніяк не вивітриться дух і методи роботи директора, інспектора і методиста совєтської освітньої системи. А ними цей документ просякнутий до останньої молекули.


P.S. Прошу розцінювати цей пост як участь в обговоренні проекту з однією пропозицією: зняти його з обговорення і забути, як страшнии сон.






Немає коментарів:

Дописати коментар